У Реєстраційній службі розповіли про процедуру оформлення кооперативної власності
02 серпня 2013 15:08
У Реєстраційній службі розповіли про процедуру оформлення кооперативної власності Реєстраційна служба Харкова проводить прийом документів на реєстрацію об'єктів, які були створені в результаті діяльності житлових, гаражних, дачних кооперативів.

Як повідомив начальник Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції Олег Дробот, ця власність створювалася десятиліття тому, і на той момент, щоб закріпити за ними право власності, громадянинові було потрібно всього лише бути членом даного кооперативу - ніякі додаткові документи на той момент не оформлялися. Процес оформлення цієї власності почався з 90-х років минулого століття, і в зв'язку з відсутністю документів тут великий ризик шахрайських дій на адресу номінальних власників. Саме тому держава приділяє цьому особливу увагу, і той перелік документів, який вимагається для оформлення кооперативної квартири, досить великий.

Олег Дробот підкреслив, що відповідальність за реєстрацію власності і за подані документи поділяють заявник, голова кооперативу та реєстратор Реєстраційної служби.

За його інформацією, для оформлення кооперативної квартири громадянин подає заяву встановленого зразка, оригінал квитанції з оплати державного мита, оригінал квитанції про сплату за отримання витягу з держреєтра, документи, що підтверджують право громадянина на конкретний об'єкт власності (довідка про виплату паю за підписом голови кооперативу), технічний паспорт на квартиру, документ про присвоєння адреси по даній квартирі (допускається у формі довідки за підписом голови), документ, що підтверджує, що будинок, побудований в результаті діяльності житлового кооперативу, був введений в експлуатацію. Обов'язково подається копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника.

Начальник Реєстраційної служби Харківського міського управління юстиції уточнив, що бажаним, але необов'язковим є документ, що підтверджує виділення свого часу кооперативу земельної ділянки під будівництво.

Олег Дробот повідомив, що протягом останніх 20-25 років було оформлено досить велика кількість кооперативної власності.

«Кожен громадянин, який свого часу виплатив пай і має законне право претендувати на квартиру, але ще не оформив на неї документи, не тільки ризикує опинитися жертвою шахраїв. Він не має права розпоряджатися цим майном - він не може ні продати її, ні подарувати, ні обміняти, ні закласти в банк для отримання кредиту. Завдяки особливій увазі з нашого боку в Реєстраційній службі Харкова не було випадків шахрайства з неоформленими кооперативними квартирами.

Олег Дробот підкреслив, що даний порядок подачі документів поширюється і на оформлення власності в гаражних кооперативах, за одним винятком: документ, що підтверджує виділення кооперативу земельної ділянки під будівництво гаража, повинен бути наданий в обов'язковому порядку.

За словами начальника Реєстраційної служби Харкова, спрощення процедури оформлення кооперативної власності має призвести до якнайшвидшого завершення цього процесу. Він зазначив, що сьогодні діє загальний строк розгляду заяв на оформлення кооперативної власності - 14 робочих днів. З 1 січня 2014 року цей термін скоротиться до п'яти робочих днів.

Друкувати
Останні новини