«Особливі діти» - у Харкові відзначили Всесвітній день інформації про проблему аутизму
02 квітня 2019 15:53 Суспільство
«Особливі діти» - у Харкові відзначили Всесвітній день інформації про проблему аутизму Харківський центр «ДОМ» сьогодні, 2 квітня, провів День відкритих дітей у Всесвітній день поширення інформації про проблему аутизму.

Як повідомив засновник центру Євген Федорчук, центр «ДОМ» («Детства особенный мир») працює з травня минулого року, і зараз в ньому проходять терапію близько 30 особливих дітей, в тому числі його син. З дітьми працюють п'ять терапистів, логопед і психолог, проводяться заняття з адаптивної фізкультури, музики і малювання. З кожною дитиною фахівці працюють індивідуально. Ізраїльський фахівець складає програму навчання, в залежності від навичок і віку, яка потім коригується.

«З власного досвіду скажу, що з цими дітьми потрібно працювати щогодини, щохвилини. Моя дитина до першої години дня займається у приватному ліцеї, потім приходить у центр. При тому, що він не дуже балакучий, він прекрасно співає, у нього ідеальний слух», - розповів Євген Федорчук.

Він зазначив, що найбільше уваги приділяють людям з аутизмом в Ізраїлі і США. Наприклад, в Ізраїлі батькам дітей-аутистів платять щомісячну допомогу, є пільги на оплату комунальних послуг, і ставлення людей разюче відрізняється.

«Якось з сім'єю пішли у кафе. Син бігає, йому все цікаво. Дружина почала його кликати, але підійшла офіціантка і каже: «Мамо, не чіпайте дитину. Кому це не подобається, нехай встають і йдуть, а вона нехай бігає». Мене це багато чому навчило тут, у Харкові. Коли я з ним іду в кафе, а я намагаюся частіше ходити з ним в громадські місця, мені все одно, що думають люди. Він у мене такий, особливий», - сказав Євген Федорчук.

Терапист центру Анастасія Перевішіна повідомила, що діти-аутисти проходять ABA-терапію - напрямок абілітації. Уроки спрямовані на розвиток моторики, комунікаційних навичок, дітей готують до навчання в школі тощо. Наприклад, перш ніж навчитися писати, вони щось малюють на папері, розфарбовують. Деякі діти приходять до центру по п'ять разів на тиждень.

П'ятирічна Варя займається в центрі з листопада. Її мама Ірина Бабаченко розповіла, що за цей час дівчинка навчилася використовувати побутові дієслова: лежить, стоїть, сидить, плаває, їсть, читає, малює тощо, а також - вказівний жест. «На питання: як жити з особливою дитиною? можна відповісти однозначно: це ніби вести літак в повній темряві з палаючим двигуном, і тобі кричать, що ти все робиш неправильно. Тут, у центрі, дуже приємно спілкуватися з фахівцями, людьми, які його відкрили. Вони пройшли довший шлях, ніж я, тому можуть дати раду», - розповіла Ірина Бабаченко.

Вона зазначила, що в планах родини - навчання Вари в інклюзивну класі загальноосвітньої школи, а після - в університеті.

«В країнах Європи відкривають невеликі кафе, де дорослі з аутизмом можуть працювати - пекти тістечка, готувати каву, працювати офіціантами. В Ізраїлі вони служать в армії, де є спецпідрозділ для високофункціональних аутистів. Рішення проблеми залежить не тільки від батьків, але і від того, наскільки суспільство готове прийняти послугу від такої людини. Головне - інформувати суспільство про те, що ці люди такі ж, як ми. Деякі освоюють музичні інструменти, наприклад, моя дитина грає на піаніно. Деякі можуть працювати лікарями-рентгенологами. Це така професія, яка не має на увазі постійного мовного контакту», - зазначила Ірина Бабаченко і порекомендувала батькам дітей з аутизмом читати англомовні сайти з матеріалами про аутистичний розлад.

Довідка. У сучасному світі аутизм діагностують у одного з 59 дітей. Розлад аутистичного характеру - це не хвороба, а стан, який виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку. Люди з аутизмом - різні. Серед них є ті, хто може вирішувати складні математичні задачі і володіє феноменальною пам'яттю, а є люди і з середніми здібностями. Як і всі, вони відчувають потребу в спілкуванні. Їм завжди є що сказати, проте складно це зробити. Тому потрібно вчасно знайти альтернативний спосіб комунікації з ними.

Друкувати
Останні новини