Департамент реєстрації роз'яснив питання надання інформації про власників нерухомості
15 квітня 2016 16:28 Місто
Департамент реєстрації роз'яснив питання надання інформації про власників нерухомості Департамент реєстрації роз'яснив нюанси надання інформації про власників нерухомості в місті Харкові.

Як повідомив сьогодні, 15 квітня, директор Департаменту реєстрації Олег Дробот, останнім часом до міськради звертаються ініціативні групи громадян із проханням надати інформацію про всіх власників квартир, житлових і нежитлових приміщень в своїх будинках. Йдеться про реформу в сфері ЖКГ, згідно з якою до 1 липня 2016 року співвласники багатоквартирних будинків на своїх зборах повинні обрати одну з двох передбачених цим законом форм обслуговування житлового будинку - у вигляді ОСББ або найнятої керуючої компанії. Тому, коли мешканці мають намір створити ОСББ, вони запитують відповідну інформацію.

Як пояснив Олег Дробот, в Законі України «Про особливості здійснення прав власності в багатоквартирному будинку» дійсно передбачене право співвласників багатоквартирних будинків безкоштовно отримувати інформацію про всіх співвласників будинку. Але він підкреслив, що така інформація надається виключно в порядку і в межах, передбачених законом. На сьогодні порядок отримання такої інформації врегульований постановою Кабміну від 25 грудня 2015 року, згідно з якою кожен громадянин може отримати інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Зробити це можна двома способами. Перший - звернутися до Центру надання адміністративних послуг міста Харкова, і протягом 12 годин після звернення співробітники ЦНАП і Департаменту реєстрації повинні обробити цей запит і надати відповідну інформацію. Другий спосіб - зайти на сайт Міністерства юстиції України й, оформивши електронний запит, отримати необхідну інформацію.

Крім того, за словами Олега Дробота, ініціативні групи також нерідко просять надати інформацію з паперових архівів КП «Харківське міське бюро технічної інвентаризації». Але на сьогодні надання такої інформації законом не передбачене. Тому Харківська міськрада і його структурні підрозділи при таких зверненнях керуються Законом України «Про захист персональних даних» та роз'ясненнями Конституційного Суду України, згідно з якими інформація про майновий стан особи і її майно є конфіденційною і не підлягає розголошенню крім випадків, коли людина дала на це згоду. Тобто, в цьому випадку Харківська міськрада стоїть на захисті прав харків'ян, які не давали згоди на розголошення цієї інформації.

«Реєстри є загальнодоступними і відкритими. Електронний реєстр прав на нерухоме майно ведеться в Харкові з 2003 року. Дійсно, частина інформації, якої немає в цьому реєстрі, міститься в паперових архівах БТІ. Але надання цієї інформації законом не передбачене. У той же час цю інформацію можна отримати, просто повісивши відповідне оголошення на під'їзді, і якщо більшість людей в будинку дійсно хоче створити ініціативну групу, то вони самі нададуть цю інформацію про себе», - зазначив Олег Дробот.

Для врегулювання цього питання Харківська міськрада надіслала відповідне звернення до Кабміну і попросила роз'яснити порядок надання інформації про власників нерухомості. Щоб вирішити це питання, уряду необхідно буде ініціювати прийняття закону або прийняти відповідну постанову, яка регулюватиме цей порядок.

Підписуйтесь на Telegram-канал офіційного сайту Харківської міськради.

Друкувати
Останні новини